Volledig scherm
HEMA en Wehkamp gaan samenwerken om de non-food producten van HEMA een breder online platform te geven. © ADN Beeldredactie

HEMA en Wehkamp gaan online samenwerking aan

Winkelketens HEMA en Wehkamp gaan vanaf vandaag samenwerken om de non-foodproducten van HEMA een breder online platform te geven. HEMA-producten zijn straks ook bij Wehkamp te bestellen. Het is voor het eerst dat HEMA-producten online verkrijgbaar zijn op een andere site dan die van HEMA zelf.

De samenwerking heeft ook voor Wehkamp voordelen, want dat bedrijf heeft nu een nog uitgebreider assortiment. ,,Met een focus op mode, wonen, beauty, baby en kind is HEMA voor Wehkamp een mooie partner om het toch al ruime assortiment nog verder uit te breiden”, aldus Graham Harris, CEO van Wehkamp.

Het productassortiment van HEMA zal vooral mode- en lifestylegerelateerd zijn en in fasen worden geïntroduceerd op Wehkamp.nl. Vanaf vandaag is een groot deel van de babycollectie van HEMA al op de website te vinden. De komende maanden zullen andere delen uit het mode-assortiment worden toegevoegd.

Samenwerking Albert Heijn

HEMA maakte al eerder bekend de ambitie te hebben te groeien door onder andere het aangaan van strategische samenwerkingen, zowel in het buitenland als in Nederland. De keten ging daarom eerder al een samenwerking aan met Albert Heijn. De verbintenis met Wehkamp is een belangrijke volgende stap om deze groeiambitie ook online in Nederland vorm te geven.

Ook zoekt HEMA samenwerkingen met verschillende designers op diverse gebieden, volgens Tjeerd Jegen, topman van HEMA, om de HEMA-iconen als rompertjes en ketelbinkie-waterkokers in een nieuw jasje te steken. Een van die ‘designers’ is Yolanthe Sneijder-Cabau, die vanaf 24 juni met haar kinderkledinglijn Bananas & Bananas in de HEMA is terug te vinden.

Volledig scherm
Een voorbeeld van hoe een Albert Heijn/Hema combinatie eruit zou kunnen zien. © ANP/Beeldbewerking AD