Volledig scherm
PREMIUM
Jan van de Wouw, algemeen directeur van elektronicaketen Electro World, in een van de winkels. © Erik van 't Woud

‘Ons kent ons’ is de kurk waar elektronicaketen Electro World op drijft

Meer dan zeshonderd elektronicawinkels sloten de afgelopen tien jaar de deuren in Nederland. En de enorme concurrentie wordt er niet minder op door de komst van internetgiganten Alibaba en Amazon. Toch ziet Jan van de Wouw (52), algemeen directeur van elektronicawinkels Electro World en Witgoed Specialist de toekomst niet somber in. ,,Ik denk dat er onder onze vleugels juist nog meer winkels zullen openen.’’ 

Bij binnenkomst in het hoofdkantoor van United Retail (de organisatie waaronder onder meer Electro World valt) in Huizen valt een fotowand op waarop tientallen winkels zijn afgebeeld. Ze hebben dit jaar allemaal een nieuw blauw jasje gekregen, inclusief  logo van de naamgever. Naast dit Electro World-logo prijken ook de namen van de lokale uitbaters op de gevel. ,,Dat doen we niet voor niets, want zij zijn de grote kracht van ons bedrijf. Onze winkels zijn allemaal gevestigd in kleine steden en grote dorpen, de band tussen ondernemer en klant is nauw. Ze kennen elkaar vaak al jaren. Het verklaart waarom wij het ondanks de grote concurrentie het goed blijven doen.’’