PREMIUM
We weten steeds nieuwe etiketten op armoede te plakken
ColumnIrene van den Berg is journalist en columnist, gespecialiseerd in financiële psychologie. Zij probeert ons economische gedrag te verklaren.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Sligro profiteert van ‘herwonnen vrijheid’; bijna 20 miljoen meer winst
VEGHEL - Groothandel Sligro uit Veghel profiteert flink van de ‘herwonnen vrijheid’ na de coronabeperkingen. De klanten van het bedrijf draaiden in de loop van 2022 weer op volle toeren, vooral de consument zocht de horeca, pretparken en evenementen weer massaal op. Dat leverde Sligro een flinke omzet- en winstgroei op ten opzichte van 2021. -
PREMIUM2
Meer uren per dag werken in minder dagen, kan het?
Meer tijd voor ons sociale leven, minder files en minder drukte bij de kinderopvang. Om de problemen op de arbeidsmarkt aan te pakken, komt internist en hoogleraar Marcel Levi met een opmerkelijk voorstel: ga hetzelfde aantal uren werken in minder dagen. -
Koken & Eten
Hygiëne in de keuken: maak ook je kruidenpotjes af en toe goed schoon
Veel gevallen van voedselvergiftiging ontstaan thuis, aldus het RIVM. De meeste bacteriën in de keuken denk je waarschijnlijk te vinden in de keukenhanddoek, vuilnisbak of snijplank, maar uit een nieuwe studie blijkt dat kruidenpotjes nog grotere bacteriemagneten zijn. -
PREMIUMColumn
Je mag als werknemer werk weigeren dat niet strookt met je geweten
Irene van den Berg is journalist en columnist, gespecialiseerd in financiële psychologie. Zij probeert ons economische gedrag te verklaren. -
interview
Paniek om een dringend mailtje van de baas: waarom ons brein soms worstelt met werk
Kenniswerk is zwaar voor onze mentale gezondheid, ziet Christianne Vink, psycholoog en auteur van Het grote hoe ik werk boek. Ze ontmoet in haar praktijk werkenden die worstelen met vermoeidheid en stress, en zich tegelijkertijd moeilijk kunnen concentreren. Wat kun je daaraan doen?
-
Alcoholvrij bier wint terrein in Nederland, ook speciaalbiertjes met weinig alcohol populair
Van al het bier dat Nederlandse brouwers verkopen is een steeds groter deel alcoholvrij. Ook speciaalbiertjes met een laag alcoholgehalte winnen aan populariteit, signaleert de brancheorganisatie voor bierbrouwers in Nederland. -
-
-
PREMIUMcolumn
Het probleem reikt veel verder dan Wopke Hoekstra
Irene van den Berg is journalist en columnist, gespecialiseerd in financiële psychologie. Zij probeert ons economische gedrag te verklaren. -
Minder woningen verkocht, met name populariteit nieuwbouw tanende
Het aantal nieuwbouwwoningen dat van juli tot en met september werd verkocht ligt een derde lager dan een jaar eerder. Dat is de grootste daling sinds het begin van de meting in 2015, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS), op basis van eigen cijfers en die van het Kadaster en het Europese statistiekbureau Eurostat. Ook het aantal verkochte bestaande woningen daalde.
1 reactie
Resterende karakters 500
Log in en reageerRobbert Scholten