Korting op de adviesprijs maakt webwinkelen vaak nog aantrekkelijker.
Volledig scherm
Korting op de adviesprijs maakt webwinkelen vaak nog aantrekkelijker. © Getty Images

Van 1399, voor 899 euro? Wat lijkt op een gigakorting, blijkt vaak niet te kloppen

Een aantal grote webwinkels misleidt consumenten met kortingen op te hoge adviesprijzen. Zo laten ze die kortingen groter lijken dan ze daadwerkelijk zijn. Onder andere Bol.com, Coolblue en Koopjedeal houden consumenten op deze manier voor het lapje. Dat meldt de Consumentenbond na eigen onderzoek. 

0 reacties

  1. Veel minder in je kast: ‘Met twaalf kledingstukken kun je zo 24 outfits samenstellen’

    Veel minder in je kast: ‘Met twaalf kleding­stuk­ken kun je zo 24 outfits samenstel­len’

    Less is more, of zoals ecologisch styliste Maureen Riley het zegt: less is better. Dat is waar het om draait bij een zogenaamde ‘capsule-wardrobe’, die inhoudt dat je kast alleen met veelzijdige kledingstukken gevuld is. Kortom: minder en beter kopen. Zeg dus vaarwel tegen fast fashion (goedkope kleding van grote ketens, red.) en urenlang voor je kast staan. ,,Met twaalf stuks kan je makkelijk eenentwintig tot vierentwintig outfits samenstellen.”
  1. Bij Angelique is alles in haar woonkamer te koop, behalve zijzelf en de hond
    Play

    Bij Angelique is alles in haar woonkamer te koop, behalve zijzelf en de hond

  2. Wielrenner te water aan het Máximakanaal bij Rosmalen
    Play

    Wielrenner te water aan het Máximakanaal bij Rosmalen