Volledig scherm
De Vijfhoevenlaan in Vlijmen. © Beeld Werkt

Vijfhoevenlaan blijft strijden tegen verkeersplannen rond Vlijmen

VLIJMEN - Bewonersvereniging Vijfhoevenlaan en Omgeving blijft zich verzetten tegen de verkeersplannen rond Vlijmen, zoals ze zijn opgenomen in de Gebiedsontwikkeling Oostelijke Langstraat (GOL). Er komt zeker een zienswijze, laat woordvoerster Hetty Ebben weten. 

De vereniging is zwaar teleurgesteld dat met de kritiek die eerder is geleverd, noch met de alternatieven die zijn aangedragen, ook maar íets door de plannenmakers is gedaan. ,,We hebben alle statenfracties een brief gestuurd, maar geen enkele reactie ontvangen. Verbazingwekkend." 

Ook de stuurgroep GOL heeft niets gedaan met de kritiek en alternatieven (variant 62) die de bewonersvereniging eerder al naar voren brachten, aldus Ebben. ,,We hebben tot nu toe geen enkel argument gehoord waarom onze argumenten niet zouden kloppen."

Drukker

De kritiek richt zich met name op de aanleg van een randweg ten oosten van Vlijmen. De huidige toe- en afrit  44 gaan dan dicht. De bewonersvereniging vreest dat het in veel andere straten in Vlijmen hierdoor erg veel drukker wordt, te druk zelfs.

De bewonersvereniging wil afrit 44 openhouden voor verkeer dat Vlijmen in komt, de toerit richting Den Bosch kan wel dicht. De oostelijke randweg hoeft dan niet aangelegd te worden. Een deel van de functie kan worden overgenomen door de bestaande afslag 46 op de A59 (Engelen), via de Vutter, Haverleij, Bellaard en Voorste Zeedijk naar de Vijfhoevenlaan. Volgens de bewonersvereniging wordt het verkeer in Vlijmen zo beter gespreid en zullen de kosten veel lager zijn. 

De bewonersvereniging werkt nauw samen met de stichting Van Gol naar Beter.

BD gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement