PREMIUM
Hoe discounter Lidl zich onderscheidt: ‘Twee soorten pindakaas, al het onnodige laten we weg’
Ooit stond Lidl bekend als simpele dozenschuiver, maar inmiddels maakt de discounter de meeste aanspraak op titel van duurzaamste en gezondste supermarkt van Nederland. Hoe krijgen ze dat voor elkaar?
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUMTopvrouw
Waarom de Action goedkoper is dan concurrenten: ‘We doen aan gigantische inkoopvolumes’
Het succes van koopjesketen Action houdt aan met deze week opnieuw daverende kwartaalcijfers. Naast groei is duurzaamheid prioriteit, zegt topvrouw Hajir Hajji. ,,Duurzaam hoeft niet altijd duur te zijn.’’ -
Getest: Dit is de beste vrijstaande vaatwasser
Wat is de beste vrijstaande vaatwasser? En welke heeft de beste prijs-kwaliteitverhouding? De Consumentenbond geeft antwoord. -
Rijstevlaai en soezen: dit kan iedere beginnende thuisbakker maken
Iedereen is gek op zoetigheid. Natuurlijk kan je hiervoor naar de bakker bij jou om de hoek gaan, maar veel bakrecepten kun je heel makkelijk zelf maken. Twee patissiers geven inspiratie voor de makkelijkste bakrecepten waar iedereen mee aan de slag kan. -
PREMIUMinterview
Topman Ahold Delhaize: ‘Willen niet tegen klanten zeggen: we verkopen geen vlees meer’
Ahold Delhaize is het zesde grootste supermarktbedrijf van de wereld, met winkels verspreid over tien landen. We gaan op pad met Frans Muller, topman van de supermarktgigant. Als je in zijn hart kijkt, zou hij het liefst hebben dat zijn klanten minder vlees kochten. ,,400.000 mensen in Nederland hebben niet elke dag te eten. Dat is waanzin.’’ -
Koken & Eten
Waarom je je pot pindakaas het best op zijn kop bewaart
Pindakaas past binnen een gezond voedingspatroon en mag je dagelijks eten. Let er wel op dat je de juiste pindakaas kiest. Vandaag vieren we de dag van de pindakaas.
-
Schrappen reclame met ‘woke’ chocolaatjes M&M’s blijkt mediastunt
Alle geanimeerde chocolaatjes in de reclames van M&M’s blijven te zien. Dat meldt het bedrijf nadat het eerder had aangekondigd te stoppen met de reclame, na ophef die in de VS was ontstaan over het uiterlijk van een aantal figuurtjes. Dat zou ‘woke’ zijn. Het schrappen van de reclame blijkt een mediastunt in aanloop naar de Super Bowl, de finale van het American footballseizoen. -
-
-
PREMIUMKoken & Eten
Ultieme nachtelijke antikaterhap is 20 jaar: ‘Als er hard kapsalon werd geroepen, wist ik genoeg’
De ultieme nachtelijke antikaterhap, beruchte caloriebom, hartaanval in een bakkie, hij is jarig! Wie? De Kapsalon natuurlijk. De wereldberoemde Rotterdamse stapelsnack - patat, vlees, knoflooksaus, gesmolten kaas en sla - bestaat twintig jaar. Vet man. -
column
Om vijf uur ’s ochtends je bed uit, net als Obama: waarom we graag succesvolle mensen nadoen
Thijs Launspach is psycholoog en stressexpert en auteur van het boek Fokking druk. Hij verwondert zich over het moderne werken en geeft elke week tips voor meer geluk en minder stress op je werk. Vandaag: routines van succesvolle mensen