Volledig scherm

Van dit eten krijg je een stralende huid

Zoals inmiddels bekend, kan bepaald eten en drinken bijdragen aan een gezondere en dus stralende huid. Maar wat moet je nu precies tot je nemen en waarom is dit dan zo goed voor je huid? Hier enkele tips op een rij.

1. Pure chocolade

Volledig scherm

Je leest het goed. Hier hoor je ons niet over klagen. Cacao bevat antioxidanten, deze beschermen de huid tegen de zon. Ook verbeteren ze rimpels, huiddikte, hydratering, bloedstroom en de huidstructuur. Kom maar door met die reep!

2. Tomaten

Volledig scherm

Tomaten zijn een goede bron van vitamine C. Ook zitten hier 'carotenoïden' in, deze beschermen de huid tegen beschadiging van de zon en zouden rimpels kunnen voorkomen. Om de voedingsstoffen van tomaten goed binnen te krijgen, moet je deze met kaas of olijfolie eten.

3. Groene thee

Volledig scherm

Deze heb je vast al eens voorbij horen komen. Maar waarom is groene thee dat zo goed voor je huid? Hier zitten krachtige anti-oxidanten in die de huid kunnen beschermen tegen zonneschade. Ook zorgen ze voor een vermindering van roodheid en verbeteren ze de hydratering, dikte en elasticiteit van de huid.

4. Zoete aardappel

Volledig scherm

Zoete aardappelen zijn een goede bron van bèta-caroteen. Dat fungeert als een natuurlijk zonblok en beschermt de huid dus tegen zonneschade.

5. Eieren

Volledig scherm

Eieren zitten vol met eiwitten en bevatten weinig vet, en dat is alles wat je nodig hebt. Dit houdt je huid rimpelvrij en zorgt voor een goede voeding.