Volledig scherm
Paul van Wanrooij en Ingrid Gevers hebben een match op de Beursvloer in het Bestuurscentrum. © FotoMeulenhof/Rene Manders

Liever een dienst dan geld op Beursvloer Sint-Oedenrode

SINT-OEDENRODE - Een match maken tussen bedrijven en maatschappelijke organisaties waarbij beide partijen baat hebben. Dat was maandag het doel van de maatschappelijke Beursvloer in Sint-Oedenrode.

Paul van Wanrooij, directeur van internetbedrijf TriNet, sluit een deal met Ingrid Gevers, coördinator bij Hospice Dommelrode. De hospice heeft nog geen tv-zender om Max Verstappen te zien racen of live voetbaluitzendingen te volgen. TriNed belooft deze te bekostigen voor minimaal een jaar.

Ingrid Gevers: ,,Ik word hier verlegen van. Maar met deze extra zender maken we bewoners zó blij. In hun laatste levensfase liggen mensen veel op bed. Televisiekijken is hun enige afleiding. De waarde van onze tegenprestatie weegt absoluut niet op tegen dit aanbod. We laten het team TriNed via een rondleiding zien hoe belangrijk hun geste is voor onze bewoners. Van Wanrooij: ,,Sponsoren via een dienst is beter dan geld geven.”

Voedselbank

Jan Janssen, voorzitter van de Veghelse Voedselbank, sluit ook een match met hem. De voedselbank wordt verplaatst naar een andere locatie en zoekt ondersteuning voor advies, materialen en menskracht. TriNed biedt twee jaar gratis internet en telefoon. Als tegenhanger kookt Janssen een maaltijd voor het sponsorteam. Ook studenten van ROC De Leijgraaf vlassen op een gezonde maaltijd, want zij bieden Janssen aan om te helpen bij de opbouw van de voedselbank.

Guus Dohmen en Thijs Balk glunderen. De zestienjarige jongens verwierven al vier matches voor hun Stichting NeoBots. Met twee teams - basis- en middelbare school - doen ze mee aan internationale robotwedstrijden. Bij kringloopwinkel Het Goed scoren ze gereedschappen en materialen. Als tegenprestatie houdt NeoBots een demonstratie in de kringloopwinkel, omdat de klandizie te bevorderen. TriNed krijgt een demonstratie in de eigen werkplaats, in de hoop dat het internetbedrijf hun technische talenten ontdekt.

Halverwege de tijdspanne zijn er al dertig matches. Volgens projectleider Angelique Ottens zijn er meer organisaties dan bedrijven maar: ,,Organisaties kunnen ook onderling matches maken. Nu we de drie kernen gehad hebben, kiezen we volgende keer een blijvende locatie.”