De beoogde blikvanger op het nieuwe Mgr. Bekkersplein in Haaren: een kiosk of paviljoen geïnspireerd op de Haarense langgevelboerderijen.
Volledig scherm
De beoogde blikvanger op het nieuwe Mgr. Bekkersplein in Haaren: een kiosk of paviljoen geïnspireerd op de Haarense langgevelboerderijen. © Lydia Fraaije

Paviljoen als blikvanger op plein in hart Haaren

HAAREN -  Een echte blikvanger krijgt het nieuwe Mgr. Bekkersplein in het hart van Haaren. Een opvallend houten paviljoen waarvoor de langgevelboerderijen in het dorp de inspiratie vormen. Het is de bedoeling dat lokale verenigingen van alles organiseren in en rond dit transparante paviljoen. 

  1. Duurzaamheid is troef, dus desnoods beton met olifantsgras op centrale plein van Haaren
    PREMIUM

    Duurzaam­heid is troef, dus desnoods beton met olifants­gras op centrale plein van Haaren

    HAAREN - Op het grijze Mgr. Bekkersplein in Haaren oogt niks anders dan anders. Mensen parkeren er hun auto's en lopen naar de winkels of het gemeentehuis. Toch is in datzelfde gemeentehuis vanochtend een belangrijke horde genomen voor de verfraaiing van het centrale plein van Haaren. De gemeente tekende er de overeenkomst met de bedrijven die deze openbare ruimte groen en duurzaam gaan herinrichten.
  2. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.