Volledig scherm
De dienstverlening van Meierijstad laat volgens Hart nog altijd te wensen over. © Robèrt van Lith/BD

‘Trage reactie’ Meierijstad roept vragen op

SINT-OEDENRODE - ,,Hoe kan het toch dat er steeds berichten opduiken over de matige en soms zelfs beroerde response van de gemeente Meierijstad op vragen van burgers? En waarom gaat de afhandeling van omgevingsvergunningen zo traag?” 

Volledig scherm
Menno Roozendaal, wethouder in Meierijstad. © Van Assendelft Fotografie

Met onder meer deze vragen richtte raadslid Lambèr Gevers van oppositiepartij Hart zich deze week tot het college van B en W. Een van de aanleidingen was een recent bericht van Wij Verdienen Beter. Volgens deze belangenorganisatie is Meierijstad een van de zeven gemeenten in Brabant die veel te traag reageren op een e-mail, waarin alle gemeenten werd gevraagd om de APV (Algemene Plaatselijke Verordening) op te sturen. 

‘Snel getrokken conclusie’

Ruim acht op de tien gemeenten gaven binnen twee dagen antwoord, Meierijstad had na een week nog niet gereageerd. Pas na een herhaald verzoek volgde antwoord. ,,Op basis van één e-mail de conclusie trekken dat de dienstverlening van Meierijstad slecht is, is wel heel snel getrokken", antwoordde wethouder Menno Roozendaal (PvdA, dienstverlening). ,,Al betreur ik wel dat het antwoord pas laat kwam.” Al vanaf de start van Meierijstad op 1 januari 2017 waren er veel klachten over dienstverlening. Roozendaal: ,,We werken er heel hard aan. Dienstverlening heeft nog altijd onze topprioriteit.”