Volledig scherm
Citymarketing zet in Oisterwijk een infobakfiets in © Piet Duizer

Toeristisch Oisterwijk zet een bakfiets in

OISTERWIJK - De toeristische promotie van de Parel van Brabant vaart sinds 1 april onder een nieuwe vlag: Stichting Citymarketing Oisterwijk. Daar hoort ook een nieuw vehikel bij: de infobakfiets.

,,We gaan staan op plaatsen en tijden waar veel toeristen komen", laat citymarketeer Piet Duizer na de testfase weten. Op de jaarmarkt in Oisterwijk werden onlangs 150 mensen op informatiemateriaal uit de bakfiets onthaald. 

De keuze voor citymarketing hield een breuk met de VVV in. Dat afscheid ging eind vorig jaar met enig rumoer gepaard. De VVV zou een slaatje willen slaan uit het overdragen van informatie op haar Oisterwijkse site, terwijl die content door vrijwilligers geleverd was. Volgens Toon Sanders, voorzitter van het Centrummangement waarin de middenstand zich heeft verenigd, is het geschil nadien in der minne geschikt.

Volledig scherm
Piet Duizer (rechts) en de vrijwilligers achter toeristisch en recreatief Oisterwijk op de trappen van Tiliander. © Gemeente Oisterwijk

Tilburg e.o.