Vorig jaar reed een man uit Urk in op een verslaggever van omroep Powned. De meeste vormen van intimidatie van journalisten zijn online.
Volledig scherm
PREMIUM
Vorig jaar reed een man uit Urk in op een verslaggever van omroep Powned. De meeste vormen van intimidatie van journalisten zijn online. © Videostill

Bedreigd, uitgescholden, weggeduwd, terwijl we gewoon ons werk doen

BDMochten onze voetballers bij een volgend WK alsnog een band om hun arm dragen, dan weet ik nog wel een tekst: ‘Blijf van journalisten af’. Het goeie van dat statement zou zijn dat we ons domineesvingertje niet naar Qatar of andere landen wijzen, maar er zélf mee aan de slag kunnen. Want daar is wel reden toe.

  1. Verplicht alle scholieren in Brabant om Kamp Vught te bezoeken
    Jouw mening

    Verplicht alle scholieren in Brabant om Kamp Vught te bezoeken

    Uit het onderzoek van de internationale organisatie Claims Conference, die opkomt voor slachtoffers van de Holocaust, blijkt dat 23 procent van de jongeren vindt dat het aantal van 6 miljoen vermoorde Joden fors wordt overdreven of zelfs dat de Holocaust een mythe is. Minister Wiersma van Onderwijs, en met hem een meerderheid in de Tweede Kamer wil dat er in het geschiedenisonderwijs meer aandacht komt voor de Holocaust. Maar is dat genoeg?
  2. Boete voor PostNL is terecht!
    Lezersbrieven

    Boete voor PostNL is terecht!

    Al op maandag 19 december jongstleden heb ik in Veghel een brief gepost omdat deze uiterlijk op donderdag 22 december op de plaats van bestemming, Naarden, moest zijn. Omdat ik bang was dat deze brief in de kerstpost terecht zou komen, heb ik voor een zakelijke A4 enveloppe gekozen en deze voldoende gefrankeerd. 2,88 euro voor 55 gram. Adres en postcode zijn correct omschreven. Deze brief is tot mijn ergernis pas op woensdag 28 december in Naarden bezorgd. Als ik dan op donderdag 29 december in het Brabants Dagblad lees dat PostNL 2 miljoen euro boete moet betalen omdat in 2019 niet genoeg post op tijd is bezorgd, kunnen we vaststellen dat de veel te late bezorging van mijn brief geen incident is maar een structureel probleem. Misschien is het voor de Raad van Commissarissen van PostNL een idee om het verantwoordelijke bestuur/management te vervangen in bestuurders die bereid zijn de klant, als niet onbelangrijke stakeholder, serieus te nemen.