BD
Volledig scherm
PREMIUM
© BD

Gezichtsherkenning is overal de grote speeltuin
voor geheime diensten

ColumnWie in Moskou met de metro wil, hoeft de ov-kaart niet meer tegen de scanner te houden. Camera’s herkennen het gezicht van de geregistreerde reiziger en het poortje zwaait meteen gastvrij open. Ook heel handig voor de geheime diensten om iedereen in de gaten te houden.

  1. Houd de fietspaden schoon!
    Lezersbrieven

    Houd de fietspaden schoon!

    Sneeuw komt altijd onverwacht? Het was al wel voorspeld. Maar ook dan kan het zijn dat je niet meteen schone fietspaden hebt. Als je afhankelijk bent van je fiets is het fijn om te weten dat er speciale snelfietsroutes zijn naar Breda en Waalwijk. Je zou dan ook van de gemeente verwachten dat deze zo spoedig mogelijk worden schoongemaakt. Ik snap dat dit niet altijd mogelijk is voor half 8 in de morgen. Maar bij thuiskomst afgelopen donderdag om 12.30 uur vanuit Centraal Station richting Tilburg Universiteit zag het fietspad er nog altijd zo uit. Ik durfde niet te fietsen. Dat heeft mogelijk ook met mijn leeftijd te maken, maar zelfs jongeren van 18 jaar vonden het gevaarlijk. Zij liepen, net als ik, met de fiets aan de hand. Ik zou zeggen: gemeente, zorg ook goed voor de fietsroutes. Geef deze dezelfde status als busroutes. Die waren namelijk om half 8 al wel schoon.
  2. Boete voor PostNL is terecht!
    Lezersbrieven

    Boete voor PostNL is terecht!

    Al op maandag 19 december jongstleden heb ik in Veghel een brief gepost omdat deze uiterlijk op donderdag 22 december op de plaats van bestemming, Naarden, moest zijn. Omdat ik bang was dat deze brief in de kerstpost terecht zou komen, heb ik voor een zakelijke A4 enveloppe gekozen en deze voldoende gefrankeerd. 2,88 euro voor 55 gram. Adres en postcode zijn correct omschreven. Deze brief is tot mijn ergernis pas op woensdag 28 december in Naarden bezorgd. Als ik dan op donderdag 29 december in het Brabants Dagblad lees dat PostNL 2 miljoen euro boete moet betalen omdat in 2019 niet genoeg post op tijd is bezorgd, kunnen we vaststellen dat de veel te late bezorging van mijn brief geen incident is maar een structureel probleem. Misschien is het voor de Raad van Commissarissen van PostNL een idee om het verantwoordelijke bestuur/management te vervangen in bestuurders die bereid zijn de klant, als niet onbelangrijke stakeholder, serieus te nemen.