De Gouden Doos, een futuristisch distributiecentrum aan de A58 in Tilburg, ontworpen door Vincent van Heesch, Bram van de Sanden, Lex Hildenbrant en Nout Sterk.
Volledig scherm
PREMIUM
De Gouden Doos, een futuristisch distributiecentrum aan de A58 in Tilburg, ontworpen door Vincent van Heesch, Bram van de Sanden, Lex Hildenbrant en Nout Sterk. © CAST

Tijd voor harde eisen aan distributiecentra

opinieWe willen als consument lekker makkelijk, snel en goedkoop bestellen en liefst dezelfde dag ‘het bestelde’ gratis thuisbezorgd krijgen. Grote distributiecentra voorzien in die behoefte. Maar diezelfde burger maakt zich zorgen over het verrommelde landschap. Dat knelt. 

  1. Solidariteit, gebruik dat woord zo vaak als u kunt komende tijd
    PREMIUM

    Solidari­teit, gebruik dat woord zo vaak als u kunt komende tijd

    Het wordt tijd voor een nieuw modewoord: Solidariteit. U kent het nog, maar gebruikt het nooit meer. Ooit stond solidariteit voor iets sterks en moois. Het was de naam van een stoere Poolse vakbond, die havenarbeiders verenigde tegen het communisme. Ergens in de jaren tachtig of negentig verloor het zijn glans. Het woord raakte zoek en niet toevallig. Zonder iedereen voor ras-individualist uit te maken: het ‘ik’ heeft heel veel terrein op het ‘wij’ gewonnen.

Poll

Verplicht mondkapje op plaatsen waar anderhalve meter afstand houden niet kan

  • Ja (68%)
  • Nee (32%)
3044 stemmen