Volledig scherm
PREMIUM
© Nextdoor

Brabantse gebruikers app Nextdoor voelen zich er ingeluisd: ‘Naam misbruikt voor werving nieuwe klanten’

MEGEN - Tessa van der Heiden uit Megen voelt zich er ingeluisd door de buurtapp Nextdoor. Het bedrijf werft nieuwe klanten en 'misbruikt’ daarvoor haar naam. Nextdoor zegt niks fout te doen. De Consumentenbond dringt aan op onderzoek naar de werkwijze van het van oorsprong Amerikaanse bedrijf.

Eerst was er verbazing. Daarna woede. Tessa van der Heiden uit Megen is ‘pissig’. Diverse buurtgenoten kregen vorige week een brief, ondertekend door de Megense. In de brief roept Van der Heiden de rest van de buurt op om zich ook aan te melden voor de buurtapp Nextdoor. Maar dat zal ze nooit ofte nimmer doen, zegt ze.  ,,Volstrekt belachelijk is dit. Zoiets zou ik nooit doen; iemand oproepen zich aan te melden voor een app.  Onvoorstelbaar. Ik vind het heel curieus dat het bedrijf Nextdoor mijn naam misbruikt  om andere gebruikers over de streep te trekken. Ik ben er boos over. Ik heb geen tijd om er een zaak van te maken, maar ik ben echt heel kwaad.”