Op woensdag 2 juni overhandigde voorzitter Roel Augusteijn (r) de Kloostervisie van de gemeente Oss aan wethouder Johan van der Schoot, die onder meer erfgoed in portefeuille heeft. De overhandiging vond plaats in Huize Nazareth in Ravenstein, dat door herbestemming binnenkort een nieuw toekomstperspectief krijgt.
Volledig scherm
Op woensdag 2 juni overhandigde voorzitter Roel Augusteijn (r) de Kloostervisie van de gemeente Oss aan wethouder Johan van der Schoot, die onder meer erfgoed in portefeuille heeft. De overhandiging vond plaats in Huize Nazareth in Ravenstein, dat door herbestemming binnenkort een nieuw toekomstperspectief krijgt. © Theo Audenaerd

Conclusie Kloostervisie: vier kloosters in de gemeente Oss hebben extra aandacht nodig

OSS De meeste kloosters in de gemeente Oss hebben inmiddels een andere bestemming gekregen. Voor enkele kloosters wordt extra aandacht gevraagd. Met name voor de leegstaande kloosters in Berghem en Haren en de twee nog levende kloosters in Megen, het Franciscanenklooster en het Clarissenklooster. Dat staat in de Kloostervisie die de gemeente Oss heeft laten opstellen. 

  1. Historie van klooster Nazareth Ravenstein als uitgangspunt voor kunstwerk Betsy Schepers-van Loon

    Historie van klooster Nazareth Ravenstein als uitgangs­punt voor kunstwerk Betsy Sche­pers-van Loon

    RAVENSTEIN - De Ravensteinse kunstenares Betsy Schepers-van Loon (75) is uitverkoren om een kunstwerk te realiseren in de voortuin van het voormalige klooster Nazareth in het centrum van Ravenstein. In 2006 vertrokken er de laatste zusters JMJ. Momenteel wordt het gemeentelijk monument omgebouwd tot een huurcomplex met 18 duurzame woningen. Naar verwachting wordt het kunstwerk in het najaar onthuld.
  2. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.