Volledig scherm
PREMIUM
Een op de iPad gemaakt werk van Anneke Wasser, te zien in haar expositie 'Grensland'. © Anneke Wasser

De altijd veranderende waterkant even gevangen in kunst door Anneke Wasser

RAVENSTEIN - “Ravenstein blijft toch altijd trekken”, zegt Anneke Wasser. De kunstenares woont in Rosmalen, maar werd geboren in Huisseling, de aan Ravenstein vastgegroeide dorpskern in de voormalige gemeente Ravenstein. Dit weekend keert ze terug naar haar geboortegrond, voor een expositie op een bijzondere locatie: de Garnizoenskerk.

Ooit een protestants gebedshuis dat de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden liet plaatsen voor hun garnizoen in de katholieke enclave Ravenstein, dat als rijksmonument inmiddels een wereldsere bestemming gekregen heeft. “Mijn vader Jan Elemans was destijds (in 1971) als architect betrokken bij de restauratie van de kerk”, vertelt Wasser. “Het leek me zo leuk om daar eens te exposeren.”

  1. Klinkt goed, die ronkende taal van de Raadhuislaan
    PREMIUM
    Column

    Klinkt goed, die ronkende taal van de Raadhui­slaan

    Er kwam ronkende taal van de Raadhuislaan deze week. Landerd en Uden waren oncollegiaal. Oss ging níet opdraaien voor de windmolennoodzaak voor de hele regio. Wég met de gemeente Maashorst, en híer met Schaijk. En wég met die negen reuzen van 240 meter op Strijbeemden, we zetten een paar kleintjes neer in de polder, ver weg van alles en iedereen. De regio, van de regionale energie strategie, zoekt het maar lekker uit. Osse wind voor de Ossenaren. En ohja, dat fietspad naar Lith gaat er ook gewoon komen. Fantastisch!