Lage concentratie koolmonoxide gemeten bij restaurant in Oss, oorzaak nog niet gevonden

Video+updateOSS - Voor de tweede keer binnen een week zijn de hulpdiensten zondagnacht uitgerukt voor een koolmonoxide-melding bij een restaurant en bovenwoning aan de Kruisstraat in Oss. Precies een week geleden kwam dezelfde melding binnen. 

Deze keer reed er ook een ambulance met patiënt uit de straat weg die om dezelfde tijd was opgeroepen, maar het is niet bekend of het iets met elkaar te maken heeft.

De bewoners werden gewaarschuwd door hun koolmonoxide-melder en hebben daarna snel hun woning verlaten. De eigenaar van het restaurant was dit keer niet aanwezig en dus hebben de politie en de brandweer met een hoop lawaai de deur aan de achterkant geforceerd. 

Lage concentratie

De brandweer heeft in de ruimte een lage concentratie aan koolmonoxide gemeten, maar nog geen oorzaak gevonden. ,,Deze concentratie is niet schadelijk voor mensen en door de ruimte te ventileren, was het ook snel weg,” vertelt een woordvoerder van de brandweer. ,,Waarschijnlijk is er wel een relatie met het onderliggende restaurant. De gemeente en de eigenaar gaan nu onderzoeken waar het vandaan kan komen.”

Nadat de ruimte geventileerd was, konden de bewoners weer terug naar hun woning. ,,Mochten ze zich toch nog onveilig voelen dan kunnen ze ergens anders onderdak krijgen, maar geen van hen vindt dat tot nu toe nodig,” zegt de woordvoerder. 

Volledig scherm
Koolmonoxide-melding in Oss. © Foto Mallo / Gabor Heeres
Volledig scherm
Koolmonoxide-melding in Oss. © Foto Mallo / Gabor Heeres
Volledig scherm
Koolmonoxide-melding in Oss. © Foto Mallo / Gabor Heeres
Volledig scherm
Koolmonoxide-melding in Oss. © Foto Mallo / Gabor Heeres
Volledig scherm
Koolmonoxide-melding in Oss. © Foto Mallo / Gabor Heeres