Volledig scherm
Voedselbank Oss werkt wachttijden weg. © Voedselbank Oss

Voedselbank Oss voert rooster in om wachttijden te voorkomen

OSS - De Voedselbank Oss heeft maatregelen genomen om wachttijden bij het afhalen van pakketten te bestrijden. Alle klanten krijgen een tijdsperiode aangewezen waarin ze hun pakket kunnen ophalen.

De maatregelen is donderdag 14 maart ingegaan. Aanleiding waren de lange wachttijden waarmee klanten door een toenemende vraag de afgelopen tijd te maken kregen.

Om te voorkomen dat mensen met zware tassen moeten slepen, zijn ook winkelwagentjes aangeschaft. Het is volgens Voorzitter Bart Elberse een eerste stap naar een zogeheten supermarktmodel. In de toekomst krijgen de klanten meer vrijheid om te bepalen welke producten ze willen hebben, zoals elders in het land al gebruikelijk is. 

Openingstijden verlengd

De Voedselbank wil de komende tijd ervaringen opdoen met de wijzigingen. Voorzitter Elberse benadrukt dat de invoering van de tijdsperiode waarin klanten voedsel kunnen ophalen, plús een toename van het aantal mensen dat een beroep op de Voedselbank Oss doet, veel van de vrijwilligers vergen. Zo zijn de openingstijden verlengd om iedereen te kunnen bedienen.

De Voedselbank Oss maakte vorige week reeds bekend dat het aantal klanten fors toeneemt. Het afgelopen jaar was de stijging een kwart. De uitgifte ging van 151 pakketten op nieuwjaarsdag 2018 naar 192 twaalf maanden later.