Negen redenen om het generatieboek Dit zijn wij te lezen
Bestel met korting!De generatieserie Dit zijn wij is ten einde. Speciaal voor diegenen die genoten hebben van de verhalen is er een boek samengesteld, plus extra niet verschenen materiaal.
Delen per e-mail
Bestel het Grote Generatieboek voor 17,50 euro en gebruik kortingscode DZWB17 voor gratis verzending.
Wij geven je nog negen redenen waarom je dit zomerboek moet aanschaffen, voor jezelf of een ander.
- Omdat tieners voor het eerst horen over Ennio Morricone.
- Omdat twintigers snappen hoe belangrijk Hedy d’Ancona voor hun oma’s was.
- Omdat dertigers dan lezen hoe vader en moeder pionierden met computers.
- Omdat veertigers dan begrijpen dat Riem de Wolff een heus Nederlands popicoon is.
- Omdat vijftigers nog een keer als in 1988 opveren met Ruud Gullit.
- Omdat zestigers nu bingewatchen met de kleinkinderen.
- Omdat zeventigers dan eindelijk kennismaken met Anita Doth, de dansgodin van hun (klein)kinderen.
- Omdat tachtigers hun kinderen een echt menu uit de jaren vijftig kunnen voorzetten.
- Omdat negentigers nooit echt een Stille Generatie waren.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Dit zijn wij Hiervoor zat jouw generatie aan de buis gekluisterd
We sluiten de generatieserie Dit zijn wij af met de populairste series en tv-programma's uit jullie tijd. Alle verhalen nalezen? Bestel het Grote Generatieboek voor maar 17,50 euro. -
Stille Generatie Geen blote rug op het strand in 1924
Zandvoort aan Zee of een weekendje Rome. Elke generatie kent vakantietrends. Waarheen gaat de Stille Generatie met vakantie? -
Uit den ouden doosch: 'Is dit een telraam?'
Zes weken lang brengt deze krant verschillende generaties in beeld. Wat bindt de verschillende generaties, wie zijn hun idolen en welke voorwerpen staan in hun geheugen gegrift? In de wekelijkse video-rubriek 'Uit den ouden doosch' leggen we kinderen van nu mysterieuze voorwerpen uit het verleden voor. Deze week: het singlerekje. -
Babyboomers Sommige idolen sterven nooit
Marilyn Monroe, John F. Kennedy en Elvis Presley hebben veel met elkaar gemeen. Hun overlijden ging als een schokgolf door de wereld. Maar als icoon van een tijdperk, ben je onsterfelijk. Dan blijf je inspireren. -
Dit zijn wij Geboren voor de bevrijding? Dan hoor je thuis in de Stille Generatie
Wij hebben heel veel meegemaakt: de zwartste crisisjaren, opkomend fascisme, jodenvervolging, een wereldoorlog, de atoombommen op Japan, een Koude Oorlog, dekolonisatie, watersnood, een land in wederopbouw en aan het einde van het hele verhaal die welvaartsstaat waarvoor juist onze generatie zoveel bloed, zweet en tranen heeft gegeven. Maar daarover hoor je ons niet pochen. Wij zijn de Stille Generatie.
-
Dit zijn wij Verlangen naar de tijd van het vroegere Indië
De onafhankelijkheid van Indonesië zorgde voor de komst van ruim 300.000 Indische Nederlanders. Ze verrijkten de samenleving met hun keuken, leefstijl en muziek, maar verlangen nog altijd naar de tijd van het vroegere Indië. Tempo doeloe met ‘Blue Diamond’ Riem de Wolff en ‘Tante Lien’ Wieteke van Dort. -
Dit zijn wij Catwoman (84): Ik krijg nog steeds brieven en aanzoeken
Ze danste met Fred Astaire en was de tegenspeelster van Kirk Douglas. Maar pas toen ze eind jaren 60 de rol van Catwoman vertolkte in de legendarische Amerikaanse tv-serie Batman, werd actrice Julie Newmar (84) zelf een beroemdheid. -
Patatgeneratie Lamlendig, aso, maar ook puur: ben jij stiekem een Sjonnie of Anita?
Volkse, ordinaire types werden in de jaren 90 massaal Sjonnies en Anita's genoemd. Anita haalde met die betekenis zelfs de Dikke Van Dale. Nu worden er speciale feesten georganiseerd. Benieuwd hoeveel procent Sjonnie/Anita jij in je hebt? Doe onderaan de test!