Volledig scherm
PSV speelt zondag in een speciaal wedstrijdshirt, waarmee het Brainport-verhaal onder de aandacht wordt gebracht. © PSV

PSV’ers vragen met speciaal thuisshirt aandacht voor Brainport en verbinding, in mindere tijden

,,En komen er tijden van veel tegenslag, dan zullen wij tonen wat vriendschap vermag.” Het is een passage uit het PSV-clublied, maar zou nu ook een van de Brainport-slogans kunnen zijn. 

Met een speciaal wedstrijdshirt vragen PSV en de wereldwijde ambassadeurs van de club zondag wereldwijd extra aandacht voor de naam Brainport, waarmee de toptechnologische regio rondom Eindhoven wordt aangeduid. Ook proberen ze te verbinden, in mindere sportieve tijden voor de club. Onder meer Luuk de Jong, Carlos Salcido, Ritsu Doan en DaMarcus Beasley zijn bij de actie betrokken. 

De PSV’ers spelen tegen FC Twente (aftrap 16.45 uur in het Philips Stadion) in het textiel, dat eenmalig het wedstrijdshirt is. Metropoolregio Brainport Eindhoven is sinds begin van dit seizoen de hoofdsponsor van PSV. Via een bijdrage van VDL, ASML, Philips, de High Tech Campus en Jumbo is het mogelijk gemaakt dat die naam minstens drie jaar op het tricot van de Eindhovenaren prijkt. De resultaten zijn volgens betrokkenen uitstekend: Brainport heeft inmiddels een veel grotere naamsbekendheid dan voor de PSV-sponsoring. Met het sponsorproject namen de vijf grote namen verantwoordelijkheid richting de voetbalclub, die zij als een essentieel onderdeel van het vestigingsklimaat in de regio Zuidoost-Nederland zien.