Volledig scherm
Ingo van Weert (r) is de beste marketeer bij RKC Waalwijk. © Proshots

RKC voorziet positieve kentering in bezoekersaantallen

Na een aantal magere jaren is RKC Waalwijk weer wat meer in trek. Het aantal seizoenkaarthouders is inmiddels tot ruim duizend gestegen. De Waalwijkse club verwacht het aantal van vorig seizoen te gaan overtreffen.

Daar is nog wel een gerichte actie voor nodig. Supporters die voor de thuiswedstrijd tegen Telstar een los kaartje kochten worden benaderd met het voorstel om een seizoenkaart aan te schaffen. Een bel-actie van de spelers leverde nog voor de ouverture veel rendement op. Het belang van spelers uit de eigen regio bleek weer eens. Ingo van Weert, de verdediger uit Drunen, verkocht vijftien seizoenkaarten en werd daarmee de beste marketeer uit de selectie.

Het duel met Telstar werd bekeken door 2400 toeschouwers. Dat is veel in deze tijd van het jaar voor de Waalwijkse club. Er werden vooral veel losse kaarten verkocht. Daar zit ook een flink aantal e-tickets bij dat via een speciale app bij RKC verkrijgbaar is. 

  1. RKC legt Jong Ajax na perfecte eerste helft op de pijnbank: 4-1

    RKC legt Jong Ajax na perfecte eerste helft op de pijnbank: 4-1

    RKC Waalwijk heeft zich vrijdagavond voor eigen publiek van zijn beste kant laten zien. In het Mandemakers Stadion versloeg de ploeg van trainer Fred Grim Jong Ajax na een nagenoeg perfecte eerste helft met 4-1. Een belangrijke rol daarbij was weggelegd voor de nieuwelingen Sylla Sow en Stijn Spierings. Sow, overgekomen van FC Utrecht, scoorde twee keer. De zeer sterk spelende Spierings, die bij Sparta werd weggeplukt, schoot één keer raak.