Volledig scherm
© Thinkstock

Bosch bedrijf begint met archeologisch tijdschrift

DEN BOSCH - ,,Een blad met kloten'', zo omschrijft Pieter Pronk het archeologisch tijdschrift ARCH. dat vrijdag 12 mei verschijnt in een oplage van 5.000 exemplaren. Volgens Pronk, eigenaar van het Bossche bedrijf Pronk Producties, werd het tijd voor een nieuw archeologisch magazine. 

,,Er zijn overweldigende reacties vanuit het veld. Archeologie is hot and happening onder professionals, amateurs en geïnteresseerden in cultuurhistorisch erfgoed'', aldus uitgever Pronk.

ARCH. moet 'in woord en beeld een frisse blik werpen op de oudheid'. 

In de eerste uitgave van het kwartaaltijdschrift onder meer aandacht voor de eetgewoonten van de Minderbroeders in Den Bosch,  de munten van Geldermalsen, een nieuw meldpunt voor kleine archeologische vondsten en de Middeleeuwse klotendolk. 

Kortom, ARCH. werpt een frisse blik op de oudheid in woord en beeld.

Het tijdschrift is voor 6,95 euro te koop bij onder andere vestigingen van Primera, Bruna, AKO en de Bossche boekhandel Heinen. ,,We streven er naar om de oplage binnen een jaar te verdubbelen'', aldus Pronk.