Aandoenlijk egeltje Freddie wint Gouden Loeki
De reclamespot van Staatsloterij met het egeltje Freddie in de hoofdrol heeft de Ster Gouden Loeki 2019 gewonnen. De prijs voor de beste televisiecommercial is vandaag in Amsterdam uitgereikt door Ster-directeur Frank Volmer.
Delen per e-mail
In het tv-spotje wordt Freddie gered door een deelnemer aan de loterij, die een huisje bouwt zodat het diertje zijn winterslaap kan houden. Het publiek kon tot dinsdag stemmen op zijn favoriete commercial. Zo’n 51.000 tv-kijkers deden dat.
Het is het tweede jaar op rij dat Staatsloterij en reclamebureau TBWA\Neboko het gouden beeldje winnen. Vorig jaar deden ze dat met het hondje Frekkel. Het is de 25ste keer dat de prijs wordt uitgereikt.
Anders dan Frekkel is Freddie niet echt. Volgens chief creative officer Darre van Dijk was het eerste plan wel om een écht dier te casten voor het filmpje waarin een oudere man zich over een verdwaald egeltje ontfermt dat in winterslaap gaat, vertelde hij in december. ,,Het probleem was alleen dat de inheemse egels in de najaarsperiode zich echt al voorbereiden op die winterslaap en dus te moe zijn, te weinig energie hebben. En we wilden ook geen Afrikaanse egel inzetten die een ander bioritme heeft want dan hadden de echte egel-kenners vast zoiets gehad van: hé, maar die komt in Nederland helemaal niet voor.’’
Uiteindelijk gingen de acteurs in het reclamefilmpje aan de slag met een knuffelegel en werd die in alle scènes later in de animatiestudio vervangen door een beweeglijke, net echte egel.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Podcast ‘De preutsheid regeert, vooral ook in Nederlandse series’
Waar je vroeger een Nederlandse film of serie niet met je ouders kon kijken, omdat er zoveel naakt in zat dat je met blozende wangetjes naar je kamer vluchtte, is er nu een vorm van preutsheid in het aanbod geslopen. Dat constateren Kevin Goes en Charlene Heezen van Bingewatchers, de podcast over series. In de nieuwste aflevering staan ze nog even stil bij Bridgerton van Netflix. -
Ruim 2 miljoen kijkers zien ‘flirterig sfeertje’ in De Slimste Mens
Opnieuw trok De Slimste Mens gisteravond meer dan twee miljoen kijkers. Daarmee is het na het Journaal van 20 uur het best bekeken programma van de woensdagavond. De aflevering kende een ‘flirterig sfeertje’ tussen deelnemers Tijl Beckand (46) en actrice Melissa Drost (35). -
Mooi nieuws voor Linda Hakeboom: ‘Tumor geslonken, geen uitzaaiingen meer te zien’
Goed nieuws voor Linda Hakeboom (35). De documentairemaakster kreeg eind vorig jaar de diagnose borstkanker en deelt nu op Instagram dat de tumor met 75 procent is geslonken. Ook de uitzaaiingen die er bleken te zijn, waren op de scan nu niet meer zichtbaar. -
‘Terror Theo’ verlaat vrijwillig Big Brother-huis
Slecht nieuws voor de fans van de Amsterdamse Theo. De spraakmakende Big Brother-kandidaat heeft donderdagmorgen na twee weken vrijwillig het huis verlaten. -
PREMIUM
Angela kijkt tv Zelfs een heterovrouw krijgt het warm van de Meiden die Rijden
Journaliste Angela de Jong schrijft vijf keer per week een column over wat haar opvalt op tv.
-
‘Tom Cruise bestelt coronarobots voor filmset’
Na zijn woede-uitbarsting over crewleden die zich niet aan de coronamaatregelen houden, is wel duidelijk dat het Tom Cruise menens is als het om het virus gaat. Volgens The Sun heeft de acteur nu zelfs twee robots gekocht die op de set rondrijden om te controleren of alle regels in acht worden genomen. -
Video Loeki de Leeuw maakt geen comeback op tv
Loeki de Leeuw keert vooralsnog niet terug op televisie. De bekende reclameleeuw maakte eind januari eenmalig een comeback, maar daar blijft het voorlopig bij. De STER onderzocht de mogelijkheden van een terugkeer van Loeki serieus, maar kwam tot de conclusie dat ‘de kosten niet opwegen tegen de verwachte baten’. -
PREMIUM
Oud-STER-baas vecht voor Loeki de Leeuw: Loeki is een goudmijn!
Loeki de Leeuw keert terug op de buis. Dat is de overtuiging van oud-STER-baas Chris Smeekes die al een jaar lang de comeback van het leeuwtje in de reclameblokken probeert af te dwingen. Een persoonlijke missie van de 93-jarige Loeki-ambassadeur.