Volledig scherm
Bij Jumbo in Den Dungen kunnen klanten sparen voor spullen van hun sportclub zoals shirts, broodtrommels, placemats en stickervellen. © Roel van der Aa

Nieuwe supermarktactie: wie wil er nou geen mok van F'jes van Den Dungen?

DEN DUNGEN/SINT-MICHIELSGESTEL – Eftelingzegels, plaatjes van voetballers, wilde dieren waar Freek Vonk zo gek op is, moestuintjes of kaartjes met de meisjes van K3 erop. Je kon de laatste jaren zélfs al plaatjes sparen van iedereen die in een dorp wel eens tegen de bal trapte bij de plaatselijke FC. Maar in tijden van steeds fellere supermarktconcurrentie kan het nóg gekker.

In Den Dungen en in Sint-Michielsgestel kunnen klanten nu zegeltjes sparen waarmee ze in een ‘fanshop’ online artikelen kunnen bestellen met de afbeelding van hun eigen (klein)kind erop. Want wie wil nou geen broodtrommel/rugzak/slippers van de spits van de E3 van Den Dungen? In tenue en met logo en al.

Concurrentie

Wout Huijbregts, manager bij de Jumbo in Gestel, had deze actie al langer op het oog, maar hij wachtte op een goed moment. En laat de Albert Heijn een paar honderd meter verderop nou voor de zomervakantie nét een metamorfose hebben ondergaan… Wil Janssen van de Jumbo in Den Dungen: ,,Dan moet je als concurrerende supermarkt natuurlijk ook iets.”

In allebei de dorpen doen vijf sportverenigingen mee. Die clubs varen er zelf wel bij, want 15 procent van wat het de Jumbo kost gaat naar de clubkas. Voor zo’n placemat, koelkastmagneet of mok betaal je als klant niks bij. Hoewel… je kunt pas iets bestellen bij een volle spaarkaart 28 zegeltjes. En voor één zo’n zegeltje moet je voor vijftien euro aan boodschappen afrekenen óf bepaalde actieproducten kopen. 

Boxtel e.o.