Volledig scherm
Dries Verhoeven © Marijn Smulders

Angstig, heftig en confronterend vinden bezoekers het werk van Dries Verhoeven

Wo 10 aug. Het is een korte, maar misschien ook wel een van de meest heftige voorstellingen op Boulevard. Het werk Guilty Landscapes, part III van Dries Verhoeven. Met wat voor gevoelens komen bezoekers naar buiten? Een omschrijving, zonder iets van de kunstinstallatie weg te geven.

Door Bart Gotink

Gisèle Kruyt: "Het is bijzonder en confronterend. Als je binnenkomt, weet je niet echt wat je moet doen. Klopt het nou wat ik zie? De achtergrond is ook beangstigend. Ja, dit beeld blijft nog wel even bij mij hangen. Ik denk dat het nog wel eens terugkomt."

Annemiek: "Het was een beetje angstig. Je ziet vaak beelden van oorlogsgebieden op TV, maar op deze manier maakt het toch veel meer indruk. Ja, dit heeft wel een diepe indruk gemaakt. Maar dat ik er nu van instort, nee dat niet."

Mieke Geeraerdts: "Als je naar buiten loopt, besef je wel gelijk hoe goed wij het hier wel niet hebben. Het contrast tussen daar en hier is overweldigend. Het is heel confronterend, maar toch ook wel rustig. Je hebt het echt gevoel of je er middenin zit. Dit beeld blijft bij mij nog wel even bij. En ik ben dankbaar dat ik hier woon."

Marjolein Zoon: "Wat een puinhoop kunnen mensen maken. Zowel letterlijk als figuurlijk. Met figuurlijk bedoel ik dan de puinhoop die je in iemands leven kunt aanrichten. In het begin wist ik niet wat ik doen moest. Ik dacht zelfs nog even, misschien wordt ik voor de gek gehouden. Je realiseert je wel hoe goed wij het hebben. Ik kom net terug uit Berlijn en daar is natuurlijk ook een hoop vernield, maar zie je dat er wel iets moois uit kan verrijzen."