Volledig scherm
Slogan van De Cock

It's de Cock that makes the slogan

Di 3 dec: Marketing & Communicatiebureau 13Beaufort vindt 'm geniaal, de slogan van Tilburgse ondernemer Jan de Cock. De posters van het modehuis aan het NS-plein worden al een tijd verspreid door Tilburg en omgeving. De slogan prijkt ook op de reclameborden van het Willem II-stadion.

door Sanne Stenvert

'Wat de kracht is van een briljant goede pay-off? Zie hier hét voorbeeld van lokale Tilburgse ondernemer Jan de Cock Mode. It's de Cock that makes the man! Ge-ni-aal qua tekst, campagne, concept en vormgeving! #weloveit', aldus 13Beaufort.

Eén van de twaalf slogans die meedingt naar de titel 'de slechtste slogan van 2013’ (op de website Slechte Slogans) is echter eveneens ‘It’s de Cock that makes the man’. In gezelschap van onder andere ‘Peter van de Peet, voor al uw electriciteet’ en ‘We do our business in your mouth’.

Terecht? Of wordt Tilburgse creativiteit niet gewaardeerd?

Volgens de eigenaar van de modezaak Jan Hein de Cock wordt de slogan (die al twee jaar in gebruik is) in ieder geval steeds bekender. "Er worden foto's van gemaakt, op social media zie ik hem steeds vaker langskomen. We hebben er een tijdje over getwijfeld of we deze zouden gebruiken, maar mensen zijn er juist heel positief over. We krijgen complimenten van reclamebureaus."
En nu staat de slogan opeens in de verkiezing van slechte slogans. Maar ach, slechte publiciteit bestaat niet.
"Ik ga ze een bedankje sturen."

Update 17.51 uur:

Inmiddels is ook de bedenkster van de slogan getraceerd. Anouk van den Berk hoefde er twee jaar geleden niet lang over na te denken; "Wat wil je, met zo'n bedrijfsnaam?", lacht ze.

Anouk werkte destijds voor ASEGA Media en is erg blij met het commentaar van Communicatiebureau 13Beaufort. "De slogan is natuurlijk wel op het randje, maar de vaste klanten hadden er totaal geen problemen mee. De reacties waren erg leuk." Anouk en Jan de Cock stuurden de campagne zelfs in voor de Communicatieprijs Midden-Brabant.

Om de nominatie kan de communicatie- en marketingmedewerker alleen maar lachen. "Die exposure is nooit verkeerd. En als 'ie dan toch genomineerd is voor slechtste slogan, moeten we eigenlijk ook gewoon winnen."

BD gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement