It's de Cock that makes the slogan
Di 3 dec: Marketing & Communicatiebureau 13Beaufort vindt 'm geniaal, de slogan van Tilburgse ondernemer Jan de Cock. De posters van het modehuis aan het NS-plein worden al een tijd verspreid door Tilburg en omgeving. De slogan prijkt ook op de reclameborden van het Willem II-stadion.
Delen per e-mail
door Sanne Stenvert
'Wat de kracht is van een briljant goede pay-off? Zie hier hét voorbeeld van lokale Tilburgse ondernemer Jan de Cock Mode. It's de Cock that makes the man! Ge-ni-aal qua tekst, campagne, concept en vormgeving! #weloveit', aldus 13Beaufort.
Eén van de twaalf slogans die meedingt naar de titel 'de slechtste slogan van 2013’ (op de website Slechte Slogans) is echter eveneens ‘It’s de Cock that makes the man’. In gezelschap van onder andere ‘Peter van de Peet, voor al uw electriciteet’ en ‘We do our business in your mouth’.
Terecht? Of wordt Tilburgse creativiteit niet gewaardeerd?
Volgens de eigenaar van de modezaak Jan Hein de Cock wordt de slogan (die al twee jaar in gebruik is) in ieder geval steeds bekender. "Er worden foto's van gemaakt, op social media zie ik hem steeds vaker langskomen. We hebben er een tijdje over getwijfeld of we deze zouden gebruiken, maar mensen zijn er juist heel positief over. We krijgen complimenten van reclamebureaus."
En nu staat de slogan opeens in de verkiezing van slechte slogans. Maar ach, slechte publiciteit bestaat niet.
"Ik ga ze een bedankje sturen."
Update 17.51 uur:
Inmiddels is ook de bedenkster van de slogan getraceerd. Anouk van den Berk hoefde er twee jaar geleden niet lang over na te denken; "Wat wil je, met zo'n bedrijfsnaam?", lacht ze.
Anouk werkte destijds voor ASEGA Media en is erg blij met het commentaar van Communicatiebureau 13Beaufort. "De slogan is natuurlijk wel op het randje, maar de vaste klanten hadden er totaal geen problemen mee. De reacties waren erg leuk." Anouk en Jan de Cock stuurden de campagne zelfs in voor de Communicatieprijs Midden-Brabant.
Om de nominatie kan de communicatie- en marketingmedewerker alleen maar lachen. "Die exposure is nooit verkeerd. En als 'ie dan toch genomineerd is voor slechtste slogan, moeten we eigenlijk ook gewoon winnen."
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUMVIDEO
Na dertig jaar in Tilburg moet Belg staatsexamen Nederlands ‘als tweede taal’ halen: ‘Te gek voor woorden’
TILBURG - Zijn familie in België vindt het hilarisch. Toch is het voor ondernemer Bart Bastiaanse - hij woont al dertig jaar in Tilburg - moeilijk te verkroppen dat hij een staatsexamen ‘Nederlands als tweede taal’ moet afleggen. ,,Je loopt tegen een muur van bureaucratie op.” -
PREMIUM
De ‘enorme puzzel’ met festivals: MeiMarkt en Tilburg Zingt willen naar najaar, streep door Kingsland
TILBURG - De MeiMarkt en Tilburg Zingt gaan voor een datum in het najaar, Kingsland en Roadburn hebben al een streep gezet door hun evenement. Kleine beurzen en eetfestivals hopen echter gewoon op het voorjaar. ,,We zijn bezig met het leggen van een enorme puzzel, omdat we zo veel als maar enigszins kan mogelijk willen maken”, aldus de gemeente Tilburg. -
Korvelseweg zoekt kleur, of beter: kunstenaars
TILBURG - De Korvelseweg ‘kan altijd mooier’, zegt Peter ‘Peerke’ Hessels, ondernemer aan het lint. Daarom wil de ondernemingsvereniging circa 15.000 euro uittrekken voor een nieuw kunstwerk dat het winkelgebied verfraait. In het najaar moet het in de straat verschijnen. -
PREMIUM
Gemeente Tilburg roept 'huur-waakhond’ in het leven
TILBURG - In dezelfde week dat de Tilburgse huurbemiddelaar De Huissleutel een boete van 100.000 euro krijgt, lanceert de gemeente een nieuwe ‘huur-waakhond’ waar huurders straks met problemen aan kunnen kloppen. Het Huurteam brengt ook misstanden in kaart. ,,Daar is onvoldoende zicht op”, zegt het college van B en W. -
PREMIUM
De ‘lijdensweg’ die schuilgaat achter de nieuwe videoclip van Paul Zoontjens: ‘Het begint met grove onderschattingen’
TILBURG - ,,Ik kan jouw hoofd niet meer zien”, verzucht de Tilburgse illustrator Ivo van Leeuwen. Op de trap staat Paul Zoontjes met een mand ‘aanmoedigingsbier’. Zijn gezicht wordt op dat moment 200 keer nagetekend, in iedere illustratie zit ongeveer een half uur werk. De offers die je brengt voor een nieuwe, experimentele clip...
-
PREMIUM
CDA: ‘Er kan meer gebouwd worden in Tilburg, maar ambtelijk apparaat is te log’
TILBURG - Er kunnen in Tilburg veel meer woningen worden gebouwd, maar het ambtelijk apparaat is te log. Dat stelt het CDA in vragen aan het college van B en W. ,,Ontwikkelaars en architecten ervaren de ambtelijke organisatie als niet-daadkrachtig en terughoudend.” -
PREMIUM
Kantongerecht onder voorbehoud verkocht: plan voor ‘klein boetiekhotel’
TILBURG - Het voormalige kantongerecht in Tilburg is onder voorbehoud verkocht aan een ondernemer die er een klein boetiekhotel wil beginnen. De details zijn nog spaarzaam, maar het gaat ‘om meer dan een hotel’. Zo moet er samengewerkt gaan worden met de kunstsector. -
Tilburgse horeca verzet carnaval naar de zomer: ‘Zittend, kruipend, staand of hossend’
TILBURG - Dwars door de pijn die carnavalsvierders voelen over het afgelaste carnaval, komt de Tilburgse horeca in de binnenstad met een nieuw groenoranje weekend op de proppen. Deze zomer - het weekend voor de kermis - wordt er ‘hoe dan ook’ carnaval gevierd.