Bij de Tilburgse zaak All About Flowers zijn het niet de kransen, maar boeketjes. Eigenaresse Ingrid Oversteeg: ,,Ik heb het idee dat mensen deze dagen juist eerder een bloemetje sturen aan de nabestaanden dan naar de uitvaart.”
Volledig scherm
PREMIUM
Bij de Tilburgse zaak All About Flowers zijn het niet de kransen, maar boeketjes. Eigenaresse Ingrid Oversteeg: ,,Ik heb het idee dat mensen deze dagen juist eerder een bloemetje sturen aan de nabestaanden dan naar de uitvaart.” © Jan van Eijndhoven

Juist nu hebben Tilburgse bloemisten het druk: ‘Mensen willen elkaar een hart onder de riem steken’

Woe 8 apr: Ze zagen het somber in bij het uitbreken van het coronavirus, maar sommige Tilburgse bloemenzaken hebben het drukker dan ooit. ,,Mensen willen elkaar een hart onder de riem steken.” De drukte heeft ook een donkere kant: bij de bestellingen zitten opvallend veel rouwkransen en -boeketjes. 

Quote

Geen horecaza­ken die bloemen in de tafelvaas­jes nodig hebben, geen bloemen bij de balies van bedrijven

Natasja Leijten

De eerste week dat het virus uitbrak, dacht Natasja Leijten van de Tilburgse bloemenwinkel Magnolia 'oh oh, daar gaan we'. Als in: nu breekt een zwarte tijd aan. ,,Geen horecazaken die bloemen in de tafelvaasjes nodig hebben, geen bloemen bij de balies van bedrijven. Ik zag het somber in.”

Ze had niet verwacht dat de online verkoop helemaal op zou bloeien. ,,Mensen die elkaar een bloemetje sturen met 'van harte beterschap'. En bedrijven die hun medewerkers met iets moois steunen." Ze schat dat de online verkoop de pijn compenseert van de mensen die niet meer in de winkel komen. Dat is slechts nog een enkeling.

Maar doordat ze naast het samenstellen van de boeketten ook moet bezorgen, is het drukker dan ooit. ,,Organisatorisch zijn we helemaal omgeschakeld, een hele klus.”

In samenwerking met indebuurt Tilburg

Tilburg e.o.