Volledig scherm
Casper de Nooijer (r.) is tot algemeen directeur benoemd van Audax. Hubert de Leeuw blijft bestuursvoorzitter. © Foto Audax

Nieuwe topman voor Audax Groep in Gilze

GILZE - De Audax Groep in Gilze heeft Casper de Nooijer tot algemeen directeur benoemd. Hubert de Leeuw die het familiebedrijf sinds 2017 als derde generatie De Leeuw leidde, blijft aan als bestuursvoorzitter. Onder De Leeuw zette de onderneming een andere koers in waaraan zijn opvolger nu verder vorm gaat geven.

Casper de Nooijer begon in mei 2018 als Chief Operations Officer. In deze functie was hij onder meer verantwoordelijk voor een grootscheepse reorganisatie van Audax. De focus is meer gaan liggen op logistiek, de verspreiding en bezorging van tijdschriften en van de orders van webwinkels in stedelijke gebieden.  Audax Groep bestaat momenteel uit de onderdelen Media & Communicatie, Logistiek & Distributie, Vastgoed, Retail (AKO) en Digitaal. Bij de diverse vestigingen werken 800 mensen. In 2017 bedroeg de omzet 227 miljoen euro. 

Vertrouwen

Hubert de Leeuw zegt veel vertrouwen te hebben in de nieuwe algemeen directeur. ,,Ik draag het stokje met groot vertrouwen over.  Als adviseur en bestuurder blijf ik met plezier betrokken bij het proces dat wij de afgelopen twee jaar in gang hebben gezet.” Begin dit jaar werd bekend dat het bedrijf dertig kantoorbanen schrapte bij Audax Retail, waar onder meer de AKO-winkels deel van uitmaken. De inzet is om gedwongen ontslagen te voorkomen door personeel te herplaatsen bij andere onderdelen van het bedrijf.   

Familiebedrijven

Mr. drs. Casper de Nooijer heeft onder meer gewerkt bij Heineken en als directeur familiebedrijven bij PricewaterhouseCoopers. Hij is gastdocent aan Nyenrode Business University en aan Erasmus Universiteit Rotterdam en geldt als expert op het gebied van familiebedrijven en toezicht op het efficiënt en effectief besturen van een bedrijf.  De Nooijer promoveert aan Tilburg University waar hij verbonden is aan Tilburg Instituut voor Familiebedrijven. Dit instituut richt zich op onderzoek en verspreiding van kennis over familiebedrijven, volgens het CBS 71 % van de Nederlandse ondernemingen. Deze familiebedrijven zijn samen goed voor bijna de helft van het bruto nationaal product. 

In samenwerking met indebuurt Tilburg

Tilburg e.o.