Impressie van het distributiecentrum, met ontsluiting via de Koningshoeven. Ontwikkelaar SCP wilde oorspronkelijk een veel groter distributiecentrum met een ontsluiting op de Kempenbaan-Oost.
Volledig scherm
PREMIUM
Impressie van het distributiecentrum, met ontsluiting via de Koningshoeven. Ontwikkelaar SCP wilde oorspronkelijk een veel groter distributiecentrum met een ontsluiting op de Kempenbaan-Oost. © Somerset Capital Partners

Omstreden distributiecentrum bij Koningshoeven stap dichterbij, Tilburg verleent bouwvergunning

TILBURG - De bouw van een omstreden distributiecentrum langs de Kempenbaan is weer een stap dichterbij gekomen. Woensdag verleende de gemeente Tilburg de bouwvergunning aan ontwikkelaar Somerset Capital Partners (SCP). Die wacht nu alleen nog op groen licht van de provincie Brabant.

  1. Juridisch wapengekletter rond bouw van distributiecentrum langs stadsentree Tilburg
    PREMIUM

    Juridisch wapenge­klet­ter rond bouw van distribu­tie­cen­trum langs stadsen­tree Tilburg

    TILBURG - De gemeente Tilburg wil de komst van een groot distributiecentrum aan de rand van de stad tegenhouden. Begin deze maand wist de gemeente in een verrassende zet nog tijd te winnen door de provincie via een wet een stem te geven over de effecten op de natuur. Maar ontwikkelaar Somerset slaat terug met weer een andere truc. Vijf vragen voor wie inmiddels de draad kwijt is in het juridisch steekspel met hoge inzet.
  2. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.

In samenwerking met indebuurt Tilburg

Tilburg e.o.