Volledig scherm
De vestiging van Interpolis aan de Spoorlaan in Tilburg. © Beeld Werkt

Zonnepanelen, trampolines, dakpannen, bomen: schademeldingen stromen binnen bij Interpolis

TILBURG - Ze zagen het dit keer ook voor hun eigen ogen gebeuren, de medewerkers van de schadeafdeling van verzekeraar Interpolis. Vanuit het opvallende, grote pand aan de Spoorlaan in Tilburg - op het hoogste punt 23 verdiepingen - zagen ze live de storm toeslaan op het rijtje huizen aan de overkant.

Álles leek de lucht in te gaan vandaag, de dag waarop een hevige storm zowat heel Nederland in zijn macht kreeg en het midden van het land zelfs de gevreesde kwalificatie 'code rood' te verduren kreeg. Van dakpannen, zonnepanelen, tuinmeubels, trampolines, auto's en bomen: alles waar de wind maar een beetje vat op kon krijgen leek de lucht in te zijn gegaan hoorden de telefonisten volgens woordvoerder Manon van Heems

Donderdag

Normaal komen er op een donderdag zo'n 500 meldingen binnen bij de verzekeraar - 'we zijn marktleider' - maar om 15 uur waren dit er al maar liefst 1.800. Dat aantal zal 's-avonds en de komende dagen zeker nog oplopen is de verwachting van de woordvoerder. ,,Mensen komen thuis van hun werk, zien de schade die de storm veroorzaakt heeft en gaan dan bellen".  

Dat bellen viel vandaag even niet mee gaf ze toe, want wie op het hoogtepunt om 13.00 uur een Interpolismedewerker aan de lijn wilde, belandde maar liefst 35 minuten  'in de wacht'. Dat terwijl de verzekeraar behoorlijk wat extra personeel had opgetrommeld om alle meldingen te verwerken. Op een normale donderdag zit een team van ongeveer 75 medewerkers klaar om meldingen te noteren, vandaag waren er maar liefst 175 ingeschakeld. Een deel daarvan was extra opgeroepen om naar kantoor te komen, anderen plugden makkelijk thuis in met hun headset op het Interpolis-systeem om schademeldingen te noteren.  

Quote

De volgende stap is het op pad sturen van scha­de-ex­perts en daarna de herstel­lers.

Interpoliswoordvoerder Manon van Heems

Aan degenen voor wie de wachttijd van ruim een half uur te veel werd, werd geadviseerd om toch maar online aangifte van de schade te doen. Op de aantallen meldingen die zo zijn binnengekomen heeft Interpolis nu ook nog geen zicht. ,,We zijn de komende dagen nog druk met het noteren van de meldingen. De volgende stap is het op pad sturen van schade-experts en daarna de herstellers.'' De totale financiële omvang van de schade is daarom pas hooguit aan het eind van volgende week in te schatten.  

Interpolis is gevestigd in Tilburg, maar kreeg meldingen binnen van klanten - in totaal zo'n 1,8 miljoen - uit het hele land. ,,De meldingen leek ook gelijk verdeeld over het land, het is niet te zeggen dat bepaalde regio's extra getroffen zijn".  

BD gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement

Tilburg e.o.