Korte maar hevige woningbrand in Volkel, veel schade aan pand

VIDEOVOLKEL - In een woning aan de Antilopestraat in Volkel heeft woensdag een uitslaande brand gewoed. Niemand raakte gewond.

De brand zou op de bovenste verdieping zijn ontstaan door een defecte verwarmingsketel. daardoor vatten plastic schrootjes vlam, die voor hevige rookontwikkeling zorgden. Toen de brandweer arriveerde, sloegen de vlammen uit het dak. Het was een korte, maar hevige brand. Een bewoonster kon de woning tijdig verlaten. Zij werd in de buurt opgevangen. 

Het dak van de woning liep veel schade op. Een deel van de dakbalken verbrandden compleet, ook een dakkapel raakte ernstig beschadigd. De ondergelegen verdiepingen liepen flinke waterschade op. Het huis zal geruime tijd onbewoonbaar zijn. De brandweer wist te voorkomen dat de naastgelegen woning brandschade opliep. 

Volledig scherm
Niemand raakte gewond bij de brand © Marcofotografie
Volledig scherm
Niemand raakte gewond bij de brand © Marcofotografie
Volledig scherm
Het dak liep forse schade op © Marcofotografie
Volledig scherm
Het dak liep forse schade op © Marcofotografie
Volledig scherm
Het dak liep forse schade op © Marcofotografie
Volledig scherm
Niemand raakte gewond bij de brand © Marcofotografie
Volledig scherm
Niemand raakte gewond bij de brand © Marcofotografie