Volledig scherm
Made in Meierijstad is de nieuwe campagne van de gemeente Meierijstad. © Gemeente Meierijstad

‘Made in Meierijstad’, luidt de nieuwe slogan

VEGHEL - Tweehonderd mensen dachten erover na: hoe presenteert Meierijstad, fusiegemeente van dertien kernen, zich naar buiten toe. Gisteravond kregen zij als eerste onder ogen hoe het nieuwe logo van Meierijstad eruit komt te zien. Made in Meierijstad. 

Het is binnenkort te zien op billboards in alle kernen van Meierijstad: Made in Meierijstad. Gisteravond konden de 200 mensen die aan het zogenaamde citymarketingbeleid hadden meegewerkt als ze wilden al een selfie maken bij een groot bord met 'Made in Meierijstad’.  De slogan staat voor ‘ondernemend, daadkrachtig en betrokken’, legt beleidsmedewerker citymarketing Lisette van der Swaluw uit. Zo typeerden de inwoners van de fusiegemeente zichzelf en hun gemeente. 

Er is een ton voor uitgetrokken, om met deze campagne van Meierijstad ‘de meest ondernemende stad van Europa’ te maken. ,,We willen nieuw talent naar de gemeente trekken. Bedrijven hebben arbeidskrachten nodig, kleine kernen nieuwe inwoners. De bedrijvigheid, het ondernemerschap, dat willen we met dit logo benadrukken", zegt Van der Swaluw. 

Volledig scherm
Het nieuwe logo © Gemeente Meierijstad

Daarbij is volgens haar gebruik gemaakt van wat mensen zelf hebben aangedragen. ,,Zij zijn natuurlijk geen vormgevers, daarom hebben we een professioneel bureau ingeschakeld om hun ideeën tot een logo om te zetten. Zo vormt het ‘dakje’ in de het logo de M van Meierijstad. Het heeft een stoere en robuuste uitstraling.”

Volledig scherm
Made in Meierijstad © gemeente Meierijstad

De mensen die te zien zijn op de posters, billboards en andere reclame-uitingen zijn ook écht inwoners van Meierijstad. Het nieuwe logo wordt gebruikt bij activiteiten van de gemeente, bij relatiegeschenken en kan ook door inwoners en bedrijven worden gebruikt, want het is te downloaden

Overigens blijft gemeente Meierijstad als organisatie zelf het groen/blauwe logo gebruiken. Er is daarmee een verschil tussen het logo van de gemeente als organisatie en hoe de gemeente zich in citymarketing naar buiten toe presenteert.