Volledig scherm
De Markt in Veghel op een mooie zonnige zomerdag. © Thomas Segers

Wie bedenkt een stadslogo voor Meierijstad?

VEGHEL - Citymarketing, oftewel het promoten van de gemeente; Meierijstad is er druk  mee bezig. Met inwoners uit alle kernen is inmiddels al nagedacht over hoe Meierijstad zich naar buiten toe zou moeten profileren. Een eerstvolgende bijeenkomst rond dit thema is op woensdagavond 20 februari tussen 18.30 en 20.30 uur. Dan is er een inloopavond in het gemeentehuis aan het Stadhuisplein in Veghel.

Inwoners die mee willen denken over zogenaamde campagnemiddelen, zoals een nieuw stadslogo, kunnen voor 13 februari een bericht sturen aan lvanderswaluw@meierijstad.nl. Bij de ontwikkeling van zo'n stadslogo wil de gemeente inwoners opnieuw betrekken. Wethouder Jan Goijaarts: ,,Meer dan 200 mensen hebben meegedacht over het citymarketingbeleid. Dat is een fantastisch resultaat. Wij geven inwoners graag de kans om betrokken te blijven.” 

In de eerdere bijeenkomsten gaven de deelnemers een profiel van Meierijstad als ‘ondernemend, daadkrachtig en betrokken’. Nog iets uit het profiel: ‘Sterk in food en cultuur in de meest brede zin van het woord. Inwoners zijn opvallend actief in het verenigingsleven en met het organiseren van activiteiten en evenementen. Met voorzieningen als de Noordkade, een festival als Paaspop en de sterke AgriFood sector kan de gemeente landelijk op de kaart worden gezet. Daarbij zijn inwoners en ondernemers belangrijke ambassadeurs’.