Volledig scherm
Er rijdt veel meer verkeer op de N264/Lippstadtsingel in Uden dan waar onderzoeksbureau Goudappel Coffeng van uitgaat. Er wordt opnieuw naar gekeken. © Van Assendelft

Cijfers over verkeer op N264 bij Uden worden opnieuw bekeken

UDEN - Omdat er gerede twijfel is over de juistheid van de gebruikte cijfers gaat Uden opnieuw kijken naar de verkeersdrukte op de N264. Dat zou in het uiterste geval tot een nieuw besluit kunnen leiden over nut en noodzaak van een mogelijke oostelijke rondweg om Uden. 

De nadere bestudering van de cijfers werd donderdagavond afgedwongen door Bastiaan Beun van de stichting Leefomgeving N264. Beun kraakte als inspreker bij de commissie ruimte, economie en financiën het door bureau Goudappel Coffeng uitgevoerde onderzoek naar de effecten van een mogelijke oostelijke rondweg om Uden. Op basis van dat rapport besloten burgemeester en wethouders vorige maand dat het geen zin heeft om die weg aan te leggen.  

Drukker 

Beun trok die conclusie zwaar in twijfel want het 'gerespecteerde bureau' heeft cijfers gebruikt uit 2010 terwijl er veel recenter materiaal van Rijkswaterstaat is waaruit blijkt dat het veel en veel drukker is op de N264/Lippstadtsingel. Hij mag nu samen met Goudappel Coffeng aan tafel om alle cijfers te vergelijken. Als de gebruikte auto-aantallen inderdaad niet kloppen mag Goudappel Coffeng het rapport herschrijven, zegde wethouder Matthie van Merwerode de commissie toe. Bastiaan Beun was blij met het behaalde succesje en beloofde in navolging van Van Merwerode dat hij de resultaten van dat gesprek snel met iedereen zal delen. 

BD gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement