Volledig scherm
Doos waarin Lokaallunch bestellingen bezorgde. © Marc Brink/BD

De Luncherij wil tegemoet komen aan gedupeerde klanten Lokaallunch

DEN BOSCH Cateraar De Luncherij die onlangs het failliet verklaarde Bossche bedrijf Lokaallunch heeft overgenomen wil financieel tegemoet komen aan gedupeerde klanten die kiezen voor het Vlijmense bedrijf. ,,Zij krijgen gratis bestellingen als zij kunnen aantonen dat zij een door hun gestort saldo op de rekening van Lokaallunch kwijt zijn”, aldus Timo Timmermans, mede-eigenaar van De Luncherij.

Timmermans zegt nog niet te weten of hij het volle pond wil of kan  vergoeden omdat de curator eventueel een bedrag kan verrekenen bij de afwikkeling van het faillissement. Namens de curator zei advocaat Inge Lakwijk daarover in de krant dat er een kleine kans is op ‘een noemenswaardig bedrag’. Dat komt omdat er ook andere schuldeisers zijn, die veel grotere vorderingen hebben of door de wet hoger gerangschikt zijn.

Duizend klanten

De klanten van Lokaallunch hebben onlangs van de curator een e-mail gekregen waarin hij De Luncherij omschrijft als ‘een hoogwaardig alternatief’ voor de service zij gewend waren van Lokaallunch.

Om de goodwill van Lokaallunch te gelde te maken gaat de curator het klantenbestand overdragen aan De Luncherij. Timmermans verwacht daar volgende week meer over te weten. ,,Ik heb weet nog niet om hoeveel klanten het gaat. Wij hebben zo’n duizend klanten en ik denk dat Lokaallunch een vergelijkbaar aantal klanten heeft. Ik hoop binnen een week voor hen aan de slag te kunnen gaan.”