Appartementencomplex in Waalwijk ontruimd na keukenbrand

VIDEOWAALWIJK - Aan de Pastoor van der Zijlestraat in Waalwijk heeft vrijdagochtend brand gewoed in een appartement op de tweede etage van een complex. Door de brand, die rond 07.00 uur ontstond in de keuken, werden zestien appartementen tijdelijk ontruimd.

Door de keukenbrand was het gehele complex gevuld met rook. Dertien bewoners van het appartementencomplex stonden tijdelijk in nachtkleding op straat en werden in een huis nabij de Clemenskerk ondergebracht. Rond 09.00 uur mocht iedereen weer terug naar hun woning. De appartementen zijn geventileerd en gecontroleerd door de brandweer.

Zowel politie, ambulance als de brandweer waren aanwezig. Hoe de brand heeft kunnen ontstaan, is nog onduidelijk. De mannelijke bewoner van het appartement waar de brand ontstond, is met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Hij had rook ingeademd. 

Stichting Salvage is ingeschakeld om bewoners bij te staan.

Volledig scherm
Keukenbrand in Waalwijk. © FPMB / Erik Haverhals
Volledig scherm
Keukenbrand in Waalwijk. © FPMB / Erik Haverhals