Volledig scherm
© Beeld Werkt

Baanbrekers scoort dikke zeven: ‘Kan beter, maar als je mensen snel aan werk wilt helpen, kom je soms minder sympathiek over’

WAALWIJK - Baanbrekers, de sociale dienst en werkvoorziening in De Langstraat krijgt een 7plus van zijn klanten. Baanbrekers scoort hoog als het gaat om stiptheid van uitbetaling, klantvriendelijkheid en behulpzaamheid. Verbeterpunten zijn er ook: minder wisselen van contactpersonen bijvoorbeeld en meer begrip tonen voor de cliënt.  

Aan het onderzoek van onderzoekbureau BMC deden iets meer dan 1400 cliënten van Baanbrekers mee. Plaatsvervangend directeur Eric van Agt spreekt van een mooi cijfer. ,,Maar het kan natuurlijk beter.” 

Quote

We kunnen het nooit voor iedereen goed doen. Maar ons doel is om mensen zo snel mogelijk weer aan de slag te helpen.

Eric van Agt, plaatsvervangend directeur Baanbrekers

Regels

Volgend jaar, wil Baanbrekers bij het onderzoek van bureau BMC minimaal een 7.5 scoren. ,,En het liefst hoger.” Al beseft Van Agt dat dat best een uitdaging is. ,,We kunnen het nooit voor iedereen goed doen. Ons doel is om mensen zo snel mogelijk aan de slag te helpen. Het is beter dan dat je zelf geld verdient, dan dat je een uitkering ontvangt. De ene keer komt het neer op stimuleren en enthousiast maken van mensen, de andere keer moeten we meer op de regels gaan zitten. En dat kan dan soms wat minder sympathiek overkomen.”