Volledig scherm
© vanHaren

Recordomzet voor schoenenbedrijf vanHaren

WAALWIJK - Terwijl het ene na het andere schoenenbedrijf het loodje legt, blijft vanHaren schoenen in Waalwijk records schrijven. 2015 was voor vanHaren het meest succesvolle jaar ooit.

In totaal gingen er bij vanHaren 6,6 miljoen schoenen over de toonbank, een groei van drie procent. De omzet steeg met 6,7 procent. Ter vergelijking: de gemiddelde omzetgroei in de Nederlandse schoenendetailhandel was vorig jaar 1,8 procent.

Directeur Joost van Disseldorp van vanHaren is meer dan trots. De vraag hoe het bedrijf het hem toch flikt, wordt hem vaak gesteld, zegt hij. De visie van vanHaren is volgens het bedrijf even helder als simpel. "Dienstbaarheid is het nieuwe goud”, zei algemeen directeur Krein Bons al eerder.

VanHaren ziet klantvriendelijkheid als de sleutel tot succes. Goede winkels, goede producten en goede handelskanalen, zijn volgens vanHaren vanzelfsprekend. "Met service en goed personeel maak je het verschil.” Zo heeft vanHaren chatsessies en testpanels met klanten en investeert het bedrijf in klantvriendelijk en deskundig personeel. „Alle verkoopmedewerkers krijgen daarvoor een opleiding.” Het komend jaar wil vanHaren zich nog meer gaan toeleggen op online-winkelen. "Consumenten willen zich 24 uur per dag kunnen oriënteren en willen zelf bepalen wanneer ze waar willen kopen.”