BN’ers zijn fan van het wenkbrauwserum van Marjolein: ‘Kreeg ineens berichtje van Jamie Vaes’
Haar wenkbrauwproducten staan regelmatig in tijdschriften als Glamour, Grazia en Wendy en menig BN’er is fan. Dat had Marjolein Verhart uit Rozenburg niet verwacht, toen ze drie jaar geleden in een zonnestudio begon met het waxen van wenkbrauwen. Nu heeft ze een goedlopende cosmeticalijn met meer dan 250 verkooppunten in Nederland en België én haar eigen salon.
Delen per e-mail
Het ondernemerschap zit er bij de 28-jarige Marjolein Verhart al van jongs af aan in. Toen ze klein was, verkocht ze bloemstukjes in de buurt. En tijdens haar bijbaantje bij een zonnestudio in het dorp Rozenburg ontdekte ze iets anders. ,,Zodra de klanten onder de zonnebank lagen, had ik even niks te doen. Het leek me leuk om in die tijd wenkbrauwen te waxen. Kon ik mooi wat extra geld verdienen.’’
Proefkonijnen
Zo begint ze, gewapend met een waxpot, op een krukje naast de toonbank. En zoekt ze thuis naar proefkonijnen. ,,Ik heb eerst wel even geoefend op mijn moeder en zus, want ik had eigenlijk helemaal geen ervaring.”
Iedereen kent elkaar hier, dus ik had zo een klantenkring opgebouwd
Binnen de kortste keren heeft ze het hartstikke druk. ,,Wie in Rozenburg z’n wenkbrauwen wilde doen, moest daarvoor naar Rotterdam. Nu kwamen ze allemaal naar mij toe’’, vertelt ze. ,,Iedereen kent elkaar hier, dus ik had zo een klantenkring opgebouwd.”
Maar zelfs met een studie en twee baantjes kriebelt het nog bij de Rozenburgse. Als klanten bij haar informeren hoe ze vollere wenkbrauwen en wimpers kunnen krijgen, begint ze haar eigen serum te ontwikkelen. ,,Ik had zelf een product samengesteld op basis van natuurlijke oliën en dat werkte super goed. Mijn klanten waren direct verkocht.”
Formule
Marjolein opent na haar studie in haar woonplaats haar eigen salon, The Brow Specialist, en besluit haar serum verder uit te werken. ,,Ik ben toen naar een lab gegaan en samen met hen heb ik een nieuwe formule ontwikkeld. Omdat mijn klanten zo enthousiast waren, wilde ik meer. Ik bracht ook een wenkbrauwgel en -potlood uit en zo ontstond Marr Cosmetics.”
Het geld dat ze verdient in de salon stopt ze in haar cosmeticalijn. ,,Met mijn laatste centjes kocht ik displays om mijn producten te promoten. Die zette ik op Instagram om ook andere salons en schoonheidsspecialistes te bereiken.”
Gouden zet
Dat blijkt een gouden zet: in één keer is alles uitverkocht. ,,Dat was super. Al had ik het eigenlijk wel verwacht. Ik zorg dat het lukt, eerder stop ik niet.”
Om haar producten nog bekender te maken, werkt ze samen met influencers. ,,Ik begon daar heel fanatiek mee, maar je moet ze heel goed uitkiezen. Het moeten echt bekende Nederlanders zijn die op televisie komen. Niet zomaar iemand met heel veel volgers. Dat werkt niet.”
Jamie Vaes
Ik ben bekend bij Bekende Nederlanders
Na een halfjaar is het andersom en benaderen BN’ers Marjolein voor een samenwerking. ,,Daar stond ik wel even van te kijken. Kreeg ik ineens een berichtje van Jamie Vaes, de vriendin van Lil’ Kleine. Ze had haar eigen beautybox gelanceerd en wilde daar mijn product in stoppen, omdat ze het zo fijn vond. Dat was fantastisch!”
Onder andere Miss Nederland Zoey Ivory en ‘Echte Gooische Moeder’ Pauline Wingelaar zijn fan. ,,Ik ben bekend onder bekend Nederland. Ook staan mijn producten regelmatig in allerlei tijdschriften. Dat is zo tof. Ik ben zo blij dat ik elke dag mag doen wat ik leuk vind en kijk uit naar wat de toekomst nog meer gaat brengen.”
Bekijk hier al onze video’s over werk en carrière:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Waarom we het liefst op maandag solliciteren
We solliciteerden vorig jaar het meest op maandagen en het liefst in de maanden april en mei. Ook stuurden we ons cv vergeleken met 2019 vaker via onze smartphone. Dat blijkt uit een nieuwe analyse, die ook duidelijk maakt in welke sectoren je sinds de coronacrisis de meeste kans maakt. -
PREMIUMVIDEO
Ibrahim (25) wil jongeren inspireren: ‘Ik heb nooit gedacht dat ik iets níet kan’
Jongeren met een niet-westerse achtergrond kunnen het ver schoppen als ze zelf óók meer in kansen denken. Ibrahim Jabri uit Utrecht wil met zijn drie bachelor- en drie masterdiploma’s een inspiratiebron zijn. ,,Ik heb nooit gedacht dat ik iets níet kan.’’ -
Schoenenwinkel Scapino kan internetklandizie niet aan
Scapino heeft grote moeite om klanten via de webshop te bedienen. De levering van bestellingen duurt soms wel tien dagen of langer en boze klanten klagen dat het vele weken duurt voor een retourbestelling is afgehandeld. -
Pakketsorteerder stuurt PostNL liefdesbrief: ‘Hoop aandacht te krijgen voor mijn probleem’
Anna Dolanska komt uit Polen en werkt al negen jaar op uitzendbasis als pakketsorteerder voor PostNL. Inmiddels heeft ze een vaste aanstelling via het uitzendbureau weten te bemachtigen, maar ze wil niets liever dan écht aangenomen worden. Via een liefdesbrief hoopt ze nu de aandacht van PostNL te krijgen. -
Salaris
Santousha: ‘Ik ben niet zozeer bezig met meer verdienen, maar met minder doen’
Hoeveel verdien je? Dat vragen we elke week aan een Nederlander. Vandaag: Santousha (33) werkt sinds drie jaar voor zichzelf als online marketeer. Ze werkt tussen de twintig en dertig uur.
-
PREMIUM
Ondernemer Thomas (21) weet precies wat Nederland nú wil kopen: ‘Als kind had ik al handeltjes’
Eerst kwam er een run op mondkapjes en deze zomer wilde iedereen een webcam. Voor Thomas Prinsen (21) uit Leusden is het de uitdaging om het gouden product te vinden én groot in te kopen. ,,Als kind verkocht ik al waterballonnen op het schoolplein.” -
Dit bedrijf geeft medewerkers een week vrij van vergaderingen
Thuiswerkers hebben het zwaar tijdens de tweede lockdown. Zeker degenen die heel de dag tot hun Teams- of Zoom-scherm veroordeeld zijn. Eindeloos (online) vergaderen is voor niemand goed, daarom verkortte Zilveren Kruis de meetings tot maximaal drie kwartier. Daar komt nu ook nog één hele werkweek zonder vergaderen bij. -
PREMIUM
Ruud opent een ijssalon in coronatijd: ‘Je moet niet bij de pakken neer gaan zitten’
Ruud de Weert blijft de toekomst rooskleurig inzien, ondanks alle coronabeperkingen. De Weert is eigenaar van restaurant Bij de Pastorij in de Raadhuisstraat in Hoogerheide. Zijn restaurant is, net als alle andere horecazaken, door corona al maanden dicht. Toch ziet hij de toekomst nog steeds rooskleurig tegemoet en gaat hij uitbreiden. Met ingang van 1 april van dit jaar, begint hij in een pand naast zijn restaurant een ijssalon.