De Kepler-452b, hier rechts te zien, is in diameter ongeveer 60 procent groter dan de aarde. De foto boven is een artist impression van de NASA en verschilt waarschijnlijk van de werkelijkheid. © NASA

NASA ontdekt een nieuwe planeet: 'Neef van de aarde'

UpdateDe ruimtetelescoop Kepler van het Amerikaanse lucht- en ruimtevaartagentschap NASA heeft een mogelijk bewoonbare planeet ontdekt. Dit heeft John Grunsfeld van de NASA donderdag bekendgemaakt.

1. Onderzoekers willen uitgestorven Tasmaanse tijger laten herrijzen, maar moeten we dat wel willen?
    met video

Onderzoe­kers willen uitgestor­ven Tasmaanse tijger laten herrijzen, maar moeten we dat wel willen?

Australische en Amerikaanse wetenschappers denken in staat te zijn de uitgestorven Tasmaanse tijger weer tot leven te wekken. Met stamcellen en ‘baanbrekende’ technologieën voor genetische manipulatie zou er binnen tien jaar weer een exemplaar in het wild losgelaten moeten kunnen worden. Steven van der Mije, beleidsmedewerker bij Naturalis, heeft gemengde gevoelens bij het project.