Martin van Geel (l) en Jos de Kruif bij de online-avond waarmee Willem II het seizoen afsloot.
Volledig scherm
Martin van Geel (l) en Jos de Kruif bij de online-avond waarmee Willem II het seizoen afsloot. © BD

Bijna 3000 seizoenkaarten en 1000 shirts verkocht bij Willem II

Willem II heeft na drie dagen al bijna drieduizend seizoenkaarten verkocht. Dat is twintig procent meer dan vorig seizoen. Dat vertelde manager commerciële zaken Jos de Kruif donderdagavond bij een online-avond waarmee de Tilburgse club het seizoen afsloot. 

In de studio van First Impression waren naast De Kruif algemeen directeur Martin van Geel, trainer Adrie Koster, technisch directeur Joris Mathijsen, aanvoerder Jordens Peters en de sponsors Destil (René Kars) en Logistic Force (Patrick Villevoye) te gast. Er ontrolde zich een goed nieuwsshow. 

Zo vertelde De Kruif dat een eerste belronde onder de sponsors een beeld opleverde dat iedereen ondanks de onzekerheid door de corona-crisis door wil gaan bij Willem II. De Tilburgse club vestigde afgelopen weekeinde nog een record. Willem II anticipeerde op de uitverkiezing van het mooiste shirt. Van de retroshirts die zijn gemaakt werden er in het weekeinde duizend verkocht. 

Technisch directeur Joris Mathijsen verklaarde dat de selectie van Willem II op een keeper na rond is. Daarmee staat de Tilburgse club er goed op. Geld voor toptransfers is er volgens Mathijsen niet. Die denkt dat er tussen de topclubs een ruilhandel zal ontstaan. De Goirlenaar schetste verder een scenario van kleinere selecties en veel spelers die geen club kunnen vinden. 

Jordens Peters blikte nog even terug op het afgelopende weekeinde toen hij thuis door supporters van de club werd verrast. ,,Er zouden een paar supporters komen, dus ben ik naar de supermarkt gegaan om een kratje bier te kopen", vertelde hij. ,,Even later kreeg ik te horen dat er vijftig auto's onderweg waren. Dat leidde tot de eerste file ooit in het Maaskantje.”