Volledig scherm
Leendert Verduijn en sopraan Annemarie van Woudenberg © Peter van Korlaar

Sopraan en Orgel, een fraaie combinatie in de Zaltbommelse Sint-Maarten

ZALTBOMMEL - In het 5e concert in de succesvolle reeks orgelconcerten van Muziekkring Bommelerwaard traden vanmiddag een tweetal jonge musici op, organist Leendert Verduijn en sopraan Annemarie van Woudenberg.

Leendert Verduijn (1996) opende zijn middagconcert op het grote orgel in de Zaltbommelse Sint-Maartenskerk met een zwierige en vlotte binnenkomer, een Prelude en Fuga van Carl Czerny. Czerny kreeg als wonderkind nog les van Beethoven, maar hij gaf zelf les aan Franz Liszt.

De combinatie orgel en solozangstem wordt eigenlijk veel te weinig toegepast, gelukkig lieten Leendert Verduijn en sopraan Annemarie van Woudenberg (1995) vanmiddag in een drietal liederen horen dat dit samengaan buitengewoon fraai kan uitpakken. In de aria Jeruzalem van Felix Mendelssohn welft de stem van Annemarie zich heel mooi om de orgelpijpen heen. Met het magistrale Preludium en Fuga over de naam BACH van Franz Liszt gaf organist Leendert Verduijn zijn visitekaartje af in Zaltbommel af. Hiermede liet hij horen bepaald niet opzij te gaan voor virtuoos en technisch veeleisend orgelwerk.

BD gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement